Barplan 2023

Motto ook voor dit jaar is: Weer of geen weer? Het Clubhuis is van 1 April tot 1 November zaterdag & zondag geopend. Mocht het regenen, kan je alsnog gezellig een koffie/biertje komen drinken, broodje eten en kletsen met de barman/barvrouw. Bardiensten zijn op zaterdag & zondag van 11.00-14.00 uur, 14.00-17.00 uur en 17.00-20.00 uur.  In oktober zijn er aangepaste tijden in verband met de vroege zonsondergang: 12.00-15.00 uur en 15.00-18.00 uur.  Per bardienst zal er 1 lid worden ingedeeld, in de zomermaanden zal er voor de shift van 17.00-20.00 uur twee leden worden ingedeeld. Is het heel druk? Help elkaar dan even achter de bar, want samen houden wij de bar open!

Flexibel open
Naast de vaste zaterdagen en zondagen zal de bar ook op flexibele tijden open gedaan worden. Alle barhoofden en Bestuursleden mogen zelf bepalen bij mooi weer of bij gezelligheid de bar open te gooien. Om te laten zien dat het clubhuis open is, zal er een hoge vlaggenmast worden geplaatst met een grote Nederlandse vlag die vanaf de boulevard gezien kan worden.

Bardiensten indelen
Begin maart zal iedereen een uitnodiging krijgen om je twee keer in te delen voor een bardienst van 3 uur. Mocht je dat nog niet hebben gedaan in april, dan zal het systeem je automatisch indelen. Als je nog niet veel ervaring hebt met een bardienst of je wilt graag een opfriscursus, schrijf je dan in voor de eerste shift (11.00-14.00). Er is dan een barhoofd die het clubhuis zal openen en je kan uitleggen hoe alles werkt. Ook nieuw dit jaar is dat alle WSV Buurman leden worden verzocht 2 bardiensten te draaien. Voorheen was het alleen leden met daadwerkelijk een ligplaats in de haven, maar dit jaar vragen wij iedereen de bardienst in te vullen zodat wij elkaar allemaal nog beter leren kennen.

Prijsaanpassing
Mede door de doorgevoerde verhogingen van diverse leveranciers hebben wij onze prijzen van het assortiment aangepast. De nieuwe prijzen staan weer op het surfboard en daarnaast staat het ook in de kassa verwerkt.

Schoonmaak
Per april zal het clubhuis wekelijks door Romaro Schoonmaakgroep worden schoongemaakt, in ruil voor sponsoring en vergoeding.

Ruilen Bardiensten
Aangezien iedere shift nu maar 1 persoon achter de bar staat, kan 'last minute afzeggen of ruilen' niet meer. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de bar toch bemand is, mocht je zelf niet meer kunnen (barman/vrouw moet minimaal 18 jaar zijn). Na de indeling kan je via Cappie, onze verenigingsapp, inloggen op MijnWSVBuurman, het besloten deel van onze website. Daar kan je niet alleen zien wanneer je zelf bardienst hebt, maar ook of iemand anders zijn/haar bardienst wil ruilen. Als ruilen daar niet lukt, kan je met de nieuwe module Leden zoeken Leden zelf mensen benaderen om met je te ruilen. Ben je onverhoopt je bardienst vergeten, heb je niet kunnen ruilen en kom je niet opdagen? Dan moeten wij per niet gedraaide bardienst helaas een boete van € 75 in rekening brengen (zoals besloten op de ALV van 13 oktober 2021). Maar we hopen natuurlijk dat alle leden de bardiensten zullen vervullen, zodat we samen van ons fijne clubhuis kunnen genieten gedurende het watersportseizoen!

Mocht je over bovenstaande nog vragen of suggesties hebben, mail dit dan aan ruutseb.[antispam].@wsvbuurman.nl

Hartelijke groet,
Ook namens de andere barhoofden,

Rosalie Tordoir