CuliSail 2022 bij WSV Buurman 27 & 28 aug

Geplaatst op 25-07-2022  -  Categorie: Algemeen

CuliSail staat weer op de kalender!

Jaarlijks organiseren wij voor de zestienkwadraten (een middelgrote open zeilboot van hout met 16 m2 zeil) uit heel Nederland een weekend lang zeilraces. Corona heeft de 16M2 zeilers twee seizoenen lang weerhouden om te komen, maar 27 en 28 Augustus zijn ze weer bij onze vereniging tijdens CULISAIL 2022In 2019 was het alweer het eerste lustrum voor deze klasse, waarna we twee jaar dit evenement hebben moeten missen.

Het ziet er naar uit dat ondanks het geringe animo onder de zeilers om weer fanatiek in de boot tegen elkaar te strijden, dit evenement toch goed bezocht gaat worden, we streven er dan ook naar om minimaal 16 16M2 ‘s aan de start te hebben.

Met medewerking van onze leden en wedstrijdleider Pieter Lanser, gaan we proberen om tijdens dit weekend zes tot acht mooie wedstrijden te varen.

Voor de zeilers van WSV Buurman, gaan we ook de mogelijkheid bieden om op de wedstrijdbaan een aantal rondes te varen, met een officiële start-finish vanaf het startschip.

De klasse is hiervoor vrij, maar ook hiervoor gelden de algemene regels van het wedstrijdzeilen. Echter het motto is hier; ‘meedoen is belangrijker dan winnen’!.

Hou voor inschrijving de website van wsv Buurman in de gaten.

Dit jaar valt ons evenement weer samen met CULINESSE (https://culinesse.nl/). Dit jaar direct voor de haven opgebouwd, met een line-up om van te watertanden met o.a. Anouk, Alan Clark, Nick & Simon, Tim Akkerman en de Hermes House Band.

Naast twee leuke zeildagen verzorgen wij ook nog ook nog eens een spetterend avondprogramma met heerlijk eten en drinken voor de deelnemers!

Het weekendprogramma zal in grote lijnen als volgt zijn:

Zaterdag:

• boten te water vanaf 8:30u, eerste start 11:00u aansluitend tweede start.
  • rond 13:00u lunch gevolgd door de 3e en 4e manche.
  • vanaf 16:00u borreltijd
  • deelnemers gaan naar Culinesse

Zondag

• eerste start 10:30u met aansluitend 2e start.
  • rond 13:00u lunch gevolgd door de 3e en evt. 4e manche.

Na de laatste wedstrijd mosselen eten en prijsuitreiking bij het clubgebouw met muzikale omlijsting door Dick van Sluis.

Dit evenement wordt door de 16M2 zeilers hoog aangeschreven door de grote gastvrijheid en gezellige sfeer van onze vereniging. We vinden het dan ook heel leuk als onze leden in grote getalen komen kijken, meehelpen of zelfs meedoen aan dit evenement.

Wil je dat weekend een handje helpen in het clubhuis of op het water?

Meld je nu aan voor bar/keuken/wedstrijd begeleiding via deze link.

Impressie van de CuliSail in 2015 bij ons op de Zevenhuizerplas.