Ruilen van bardiensten

Aangezien iedere shift nu maar 1 persoon achter de bar staat, kan 'last minute afzeggen of ruilen' dit jaar echt niet meer. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de bar toch bemand is, mocht je zelf niet meer kunnen (barman/vrouw moet minimaal 18 jaar zijn). Na de indeling kan je via Cappie, onze verenigingsapp, inloggen op MijnWSVBuurman, het besloten deel van onze website. Daar kan je niet alleen zien wanneer je zelf bardienst hebt, maar ook of iemand anders zijn/haar bardienst wil ruilen. Als ruilen daar niet lukt, kan je met de nieuwe module Leden zoeken Leden zelf mensen benaderen om met je te ruilen. Ben je onverhoopt je bardienst vergeten, heb je niet kunnen ruilen en kom je niet opdagen? Dan moeten wij per niet gedraaide bardienst helaas een boete van € 75 in rekening brengen (zoals besloten op de ALV van 13 oktober 2021). Maar we hopen natuurlijk dat alle leden de bardiensten zullen vervullen, zodat we samen van ons fijne clubhuis kunnen genieten gedurende het watersportseizoen!

Handleiding ruilen:

Kies in Mijn WSV Buurman, het besloten deel van de website, het tabblad Bardiensten en klik op Inschrijven & overzicht. Je komt dan in het overzicht van alle inschrijvingen. Ga naar de bardienst, die je wil ruilen, en klik op het ruilsymbool (twee pijltjes) achter je naam. Daardoor ga je automatisch naar de pagina Ruilverzoeken. Als je daar een geschikte ruilmogelijkheid ziet, kan je daarop klikken. Het andere lid krijgt een mailtje met jouw ruilverzoek. Als hij/zij dit accepteert, krijgen beiden een bevestiging en wordt de ruil in het dienstrooster doorgevoerd. Pas na ontvangst van het bevestigingsmailtje ben je niet meer verantwoordelijk voor je oorspronkelijke dienst.

Als je op de pagina Ruilverzoeken geen geschikte ruilmogelijkheid ziet, moet je terug gaan naar het overzicht van alle inschrijvingen (klik op Inschrijven & overzicht). Daarin kan je opzoeken met wie jij zou willen ruilen. Sluit het overzicht en ga naar Leden zoeken leden. Hier kan je de contactgegevens opzoeken van degene met wie jij zou willen ruilen. Als die daartoe bereid is, moet hij/zij ook het ruilsymbool achter zijn/haar naam aanklikken. Hij/zij komt daardoor op de pagina Ruilverzoeken, waar hij/zij jouw verzoek tegenkomt. Als hij/zij daarop klikt, krijg jij een mailtje dat jij moet accepteren, waarna de ruil wordt doorgevoerd in het dienstrooster en per mail aan jullie beiden wordt bevestigd.

Leden zoeken leden is uitsluitend en alleen bedoeld om het ruilen van diensten te faciliteren. Iedereen kan zelf instellen of hij/zij in die module wil voorkomen en met welke gegevens. Als je de module aanklikt, zie je bovenaan Mijn instellingen. Daaronder kan je aanklikken wat je wil laten zien. Als je daar kiest voor Foto (leuk voor de herkenning!), moet je die toevoegen op tabblad Mijn Gegevens, regel Mijn Inschrijfgegevens.

Als het je echt niet lukt om zelf te ruilen, kan je de Barcommissie via een mailtje (ruutseb.[antispam].@wsvbuurman.nl) om hulp vragen (miniaal 2 weken voor je bardienst aangeven). Zij zullen dan iemand van de eerder genoemde reservelijst vragen.